Mijn lieve volgers

maandag 16 mei 2016

Verjaardagskaart: Lekker paars ~ Filmadvies: IT ~ Leesvoer: De kronieken van de onderwereld

Allereerst wil ik toch wel even kwijt hoe leuk ik het toch elke keer weer vind om de geplaatste reacties te lezen en te zien hoeveel bezoekers mijn blog trekt. Daar kan ik zo blij van worden, daardoor weet ik dat al mijn werk niet voor niets is. Dat mensen het toch echt wel leuk vinden om het te bekijken, te lezen en wie weer ook nog wel mijn tips mee nemen voor de film of het boek. Ik vind deze manier van een bericht maken ook nog steeds leuk en elke maand zit ik mijn hersens weer te breken welke tip ik deze keer weer ga geven. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat dat bij de boeken en films beter gaat dan bij de feestdagen, maar tot nu toe kom ik er elke keer nog uit.

Eens kijken, want heb ik vandaag voor je. De stapel met kaarten groeit gestaag en ik heb op dit moment voor de 3e maandag van de maand al genoeg kaarten voor de rest van het jaar. Heerlijk gevoel geeft dat. Laat ik vandaag eens een verjaardagskaart kiezen om te laten zien. Ik was met deze kaart even aan het experimenteren hoe ik de foto wou maken. Ik denk dat ik bij de tekst op de foto blijf ipv een bordje er bij. Wat vind jij?



FILMADVIES:


De film bestaat uit twee delen. Het verteld het verhaal van een groep kinderen die in 1958 opgroeien in een plaatsje genaamd Derry. In Derry is het absoluut niet pluis. Kinderen worden vermoord door de moordlustige clown die zichzelf Pennywise the dancing clown noemt, maar de groep vrienden noemen het monster IT, omdat ze weten dat de clown niet zijn ware aard laat zien. Het probleem is alleen dat kinderen de clown wel zien, maar volwassenen niet en die willen de groep vrienden dan ook niet geloven.
Het tweede deel van de film laat zien wat er jaren later gebeurd als de groep vrienden weer terug geroepen worden naar Derry, de plaats waar ze aan ontsnapt zijn als kinderen en waar ze hoopte nooit meer naar terug hoefde te komen.

Mijn mening:

De eerste Stephen King film die ik heb gezien en waar mijn Stephen King obsessie mee begonnen is. Ondanks dat het nog jaren zou duren voordat ik ook maar een boek zou lezen van hem heb ik alle films verslonden alsof het me zuurstof gaf. Ondanks dat IT al zo oud is als het stenen tijdperk verveelt hij me nooit. Helaas worden de films niet echt op Blu-ray overgezet, maar geremaked. Ik weet niet wat ik daar van vind, want Tim Curry was naar mijn mening de beste clown die je je voor kan stellen. Als het goed is komt de remake van IT zeer spoedig, dus dan zal ik laten weten wat ik er van vind.

LEESVOER:


Deze serie heet Kronieken van de Onderwereld en is een Young Adult serie. De serie gaat over zogeheten schaduwjagers die de mensen moeten beschermen tegen demonen. In deze serie staan Clare, Jace en hun vrienden centraal en moeten ze de wereld proberen te beschermen tegen een duistere schaduwjager die probeert om de mensheid kennis te laten maken met de voor hun verborgen wereld van schaduwjagers en demonen. Daarnaast hebben ze ook nog te maken met de dagelijkse puber problemen zoals liefde, vriendschap en het in een vampier worden veranderd dilemma.

Mijn mening:

Momenteel is YA helemaal hot onder de lezers en ook ik kan het wel waarderen. Deze serie is zo goed dat het je gewoon aan elk boek gekluisterd houd en je het zowat jammer vind dat het maar 6 boeken heeft. Gelukkig heeft Cassandra Clare niet alleen deze serie gemaakt, maar is ze nog steeds in de schaduwwereld bezig.


GEBRUIKT MATERIAAL:

Hotfix steentjes
Derwent potloden


2 opmerkingen:

  1. Je hebt een prachtige kaart gemaakt, nog wel in mijn favoriete kleuren, Jackie.
    Lezen heb ik geen tijd voor, maar de films van Steven King, daar ga ik wel voor zitten.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattige kaart met dat lieve olifantje.

    Gr,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...