Mijn lieve volgers

maandag 18 april 2016

Verjaardagskaart: Tweede pakket Joy! Crafts ~ Filmadvies: The Notebook ~ Leesvoer: Nachtschade

Wat gaat de tijd weer snel. Het verbaast me steeds weer hoe snel het eerste deel van het jaar voorbij vliegt. Ach, des te eerder is het zomer zullen we dan maar zeggen.

Het pakket van Maart vond ik ook zo leuk dat ik het niet kon laten om hem aan te schaffen.


Helaas is de foto niet super van de kaart die ik je nu ga laten zien, maar je kan zien wat het is geworden. Het is een kaart voor een man, dus ik heb hem rustig gelaten. Het was ook de eerste keer dat ik die takjes gebruikte kwam ik tot mijn schrik achter. Soms moet je denk ik toch eens wat dingen omgooien om weer tot nieuwe ontdekkingen te komen. Zo heb ik dus mijn snijmallen map maar weer eens veranderd en toen viel het takje me opeens op. Maar goed, dit patroon kom je vast nog vaker tegen, want ik ben er helemaal weg van.



FILMADVIES:


Allie Hamilton komt begin jaren '40 naar het plaatsje Seabrook in North Carolina om vakantie te vieren met haar familie. Daar ontmoet ze de knappe Noah Calhoun die vanaf het eerste moment verliefd op haar is. Ondanks hun zeer verschillende achtergronden beleven de twee een zomer vol hartstocht en passie. Maar als Allie verhuist en Noah zich aanmeldt bij het leger lijkt de liefde voorgoed voorbij.

Mijn mening:

Ik heb een aantal films die ik elk jaar minimaal 1 keer gezien moet hebben en dit is er 1 van. Ik zal niet te veel verklappen over de film voor het geval je hem nog niet gezien hebt, maar naast een zeer romantisch verhaal is dit ook een film die verbonden is aan alzheimer's. Zeker de moeite waard om te kijken. Ow ja, het is naar een verhaal van Nicolas Sparks.

LEESVOER:


In het slaapstadje Grant County ontstaat grote deining als een jonge lerares word verkracht en vermoord. De vrouw word gevonden door Sara Linton, de plaatselijke kinderarts en lijkschouwer. Samen met politiecommissaris Jeffrey Tolliver, haar grote liefde van vroeger met wie ze op gespannen voet staat, probeert ze het mysterie van de moord op te lossen. Intussen verricht ook Lena, de zus van het slachtoffer, op eigen houtje naspeuringen. Dan dienst het volgende slachtoffer zich aan.
Nachtschade is het eerste deel van de internationaal zeer succesvolle Sara Linton-reeks waarin Karin Slaughter bloedstollende spanning combineert met levensechte personages.

Mijn mening:

Toen ik eenmaal de stap had gezet naar de volwassen boeken sectie in de winkel was ik verkocht. De boeken van Tess Gerritsen vond ik zo goed dat ik meer van dat genre wou lezen. En daar was Karin Slaughter. Dit was toen volgens mij het eerste boek van haar wat ik ook tegen kwam en na dit boek wist ik zeker dat Sara en ik niet meer zouden scheiden. We zijn nog steeds beste vriendinnen.


GEBRUIKT MATERIAAL:

Hotfix steentjes





3 opmerkingen:

  1. Mooie kaart. Idd mooie rustige kleuren ��. Groetjes Ymke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie kaart, Jacquelien.
    En ja...deze film is echt een aanrader. Zijn boeken zijn stuk voor stuk prachtig, evenals de verfilmingen.
    En ook van Karin Slaughter heb ik alle boeken. Nog twee maanden en dan komt er weer een nieuwe uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...