Mijn lieve volgers

maandag 21 maart 2016

Trouwdagkaart: Een leuk patroon ~ Filmadvies: Shutter Island ~ Leesvoer: De vloek van het oerwoud

Aan deze kaart heb ik met veel plezier gewerkt. Het patroon komt weer bij de Facebook pagina BeChallenged vandaan. Toen ik er aan begon had ik echt geen idee wat ik er van zou maken, maar ik ben super trots op het eind resultaat.


Het labeltje zit vast geklemd achter de bloemen en de blaadjes.



FILMADVIES:

(Staat op Netflix)

De film speelt zich af in 1954. U.S. Marshall Chuck Aule (Mark Ruffalo) en zijn nieuwe partner Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) gaan op zoek naar een moordenares, die ontsnapt is uit TBS-kliniek 'Ashecliffe Hospital' voor langgestraften op Shutter Island, een eiland voor de kust van Massachusetts. Aangenomen wordt dat ze zich daar nog verborgen houdt. Een web van intriges en misleiding zorgt er al snel voor de nodige problemen. Zo krijgt Daniels van de plaatselijke doktoren geen toegang tot de archieven van het hospitaal, die hem de broodnodige informatie zouden kunnen verschaffen. Een plotseling opstekende orkaan verbreekt de verbinding met het vasteland, waardoor ze nu op zichzelf zijn aangewezen. 

Mijn mening:

Ik ben opgegroeid met Leonardo DiCaprio. De Titanic verscheen in 1997 in de bioscoop en vanaf toen had ik er een favoriete acteur bij. Bij mij is het niet belangrijk wat die acteur in zijn dagelijks leven doet. Ok, tot op zekere hoogte. Bij mij gaat het er om wat de acteur presteert. Neem bijvoorbeeld Tom Cruise. In Cocktail en Top Gun kan ik hem nog verdragen, maar daarna....... Dat heb ik tot nu toe met Leonardo niet. Natuurlijk zijn er een paar films die ik niks vind, maar de meeste vind ik toch wel meesterlijk. In Shutter Island speelt hij een meesterlijke rol, want tot het einde aan toe had ik niet in de gaten wat er eigenlijk aan de hand was.

LEESVOER:


Er sluipt iets door de stoffige gangen en galmende zalen van het wereldberoemde Natural History Museum in New York. Er worden gruwelijke moorden gepleegd. Zijn de fossiele dinosaurusbotten tot leven gekomen? Zijn de geruchten over een monster waar? Antropologe Margo Green ontdekt een verband tussen de moorden, een mislukte Amazone-expeditie en een vreemd afgodsbeeld dat jarenlang in de donkere kelders van het museum lag. Maar kan zij voorkomen dat er nog meer slachtoffers vallen, want het zwarte hart van het oerwoud vergeet niets....

Mijn mening:

In dit boek maken we voor het eerst kennis met de excentrieke Pendergast, een personage die hierna tot nu toe in nog 14 boeken het toneel betreed. Door zijn aparte verschijning en zijn persoonlijkheid blijf je nieuwsgierig naar hem. En als er dan ook nog eens een goed verhaal omheen draait dan blijf je verslaafd aan de boeken van het schrijversduo Preston & Child.




GEBRUIKT MATERIAAL:

Hotfis steentjes
Bloemen van Boekenvoordeel


3 opmerkingen:

  1. Je mag trots zijn op deze mooie kaart! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi dit kaartje Jacqueline....zo een gaaf modelletje...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart,Jacqueline.Superleuk model.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...