Mijn lieve volgers

maandag 15 februari 2016

Trouwdagkaart: Een uitprobeersel ~ Filmadvies: Intervieuw with a vampire ~ Leesvoer: De verborgen Universiteit

Tot nu toe mag ik het nog afkloppen. Ik loop al twee weken op het randje van de griep, maar naast spierpijn, vermoeidheid en sinds gister een lichte verkoudheid blijft hij nog buiten de deur. En dat terwijl er toch genoeg mensen in mijn omgeving zijn die al getroffen zijn, dus ik ben in de buurt geweest van het gevaar.

Gelukkig laat ik een leeglopende neus, tranende ogen en een nies orkest de 3e maandag van de maand niet verpesten, dus ben ik hier weer trouw met de kaart, filmadvies en het leesvoer.

Maar blijkbaar ben ik toch niet zo heel helder, want ik heb net een bericht gemaakt met een kaart die nog verstuurd moet worden en de ontvanger kijkt op mijn blog. Dus het bericht voor volgende maand is al half klaar hahaha.

Eens kijken, wat ga ik dan laten zien. Dan doen weeeeeeee........deze maar.


Dit was een probeersel met het harten gat en dan dat hekwerkje er achter. De kaart verder neutraal gehouden zodat het verliefde stelletje mooi op zou vallen.

FILMADVIES:


De ondoden zijn onder ons, en levendiger dan ooit, nu ze vertolkt worden door Tom Cruise, Brad Pitt en een getalenteerde cast vol fris bloed, in een fascinerende verfilming van de bestseller van Anne Rice.

Cruise speelt met stijl de rol van de uiterst verdorven, maar charismatische vampier Lestat. Pitt speelt Louis, door toedoen van Lestat veroordeeld tot het verdoemde bestaan van de onsterfelijken. Stephen Rea, Antonio Banderas, Christian Slater en Kirsten Dunst vullen de uitstekende cast aan. Dit alles in combinatie met de hypnotiserende regie van Neil Jordan en het scenario van de hand van Rice maken Interview with the Vampire een film die genoeg spanning, schokeffecten en duivelse humor biedt om een leven lang - en langer - mee te gaan.

Mijn mening:

Een vampierfilm die niet vol zit van de liefderomans en het momenteel zo populaire "Ik kan niet verder leven zonder jou" gezeur. En ja, dat Bratt Pitt er in meespeelt helpt ook aardig :D

LEESVOER:


Als de negentienjarige Alexa Westerhof een semester aan een kleine Londense universiteit gaat studeren, ontdekt ze al snel dat het gotische gebouw geheimen herbergt, geheimen die ook haar leven voorgoed zullen veranderen. Een dramatische gebeurtenis brengt haar in contact met magi, een bevolkingsgroep met bijzondere krachten, waar ze zelf ook over blijkt te beschikken. Terwijl ze colleges volgt en van het studentenleven geniet, bestudeert ze in het geheim magie, leert haar krachten ontwikkelen, ontdekt ze dat Londen vol verborgen plekken zit, van geheime kelders en kroegen tot spookmetrostations, en leert ze vooral dat ze tegenover de buitenwereld niets mag loslaten over deze verborgen wereld. 

Intussen gebeuren er raadselachtige dingen; als eerst een docent en daarna haar huisgenote, het dromerige goth-meisje Rain, ten prooi vallen aan een geheimzinnige bewusteloosheid, gaat ze op onderzoek uit. Iemand houdt haar in de gaten, maar wie – en waarom? Als ze gevangen raakt in een wereld waarin de alledaagse wetten niet meer gelden, moet ze alles wat ze heeft geleerd uit de kast trekken om haar eigen leven en dat van vele anderen te redden.

De erfenis van Richard Grenville is het eerste deel van de trilogie Untreacable University. Het is het verhaal over mensen die anders zijn in een wereld die hen niet accepteert, een verhaal over waarheid en leugens in een eenenwtintigste-eeuws Londen vol verborgen plekken, van geheime kelders en kroegen tot spookmetrostations. En een verhaal over magie, een kunst en wetenschap die nog springlevend is – maar hoe lang nog?

Mijn mening:

Toen ik dit boek tegen kwam in de boekenwinkel (ja een echte boekenwinkel) vond ik het verhaal zeer boeiend. Niet wetende dat er nog twee achteraan zouden komen. Maar het idee dat er onder onze wereld nog een wereld schuil zou gaan is best een leuk idee. 

Inmiddels ben ik 10 zakdoeken en een uur verder, gelukkig lees jij het gewoon als 1 verhaal zonder haperingen. Ik ga een kopje thee maken en met een boek onder mijn deken kruipen. Gelukkig werken we niet op maandag zodat ik hopelijk morgen weer wat opgeknapt ben. Fijne dag vandaag.


GEBRUIKT MATERIAAL:

Hotfix steentjes


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie en lieve kaart! Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat en leuke kaart, Jacquelien. Zo mooi dat hart met het hekwerkje erachter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je uitprobeersel is geslaagd Jaqueline. Het is een hele mooie kaart!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is een schitterend kaartje Jacqueline...leuk dat hart met ee doorkijk-frame...PRACHTIG!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...