Mijn lieve volgers

maandag 21 december 2015

Verjaardag: Herfstachtig

Dat was even spannend of ik het wel zou redden om je een kaart te laten zien vandaag. Ik kreeg namelijk geen beeld van mijn pc naar mijn scherm. Gelukkig had ik nog een extra kabel liggen en daar was het beeld weer.
Het is vandaag de derde maandag van de maand en dat word dus de maandag waarom je in 2016 elke maand een kaart te zien krijgt en een film- en boeken tip van mij krijgt.
Ik zal beginnen met de kaart, want daar kom je natuurlijk voor. En je hebt mazzel, want het zijn er zelfs drie. Nou dat begint goed toch?

Ik heb een herfst serie gemaakt met eekhoorns van Le Suh. Verder ben ik aan het stoeien geweest met mijn paddenstoelen en spinnenweb en boomschors. Ik kreeg er zeer leuke reacties op.




Het was wel een uitdaging om deze kaart te maken. Het steuntje waar de eekhoorns op zitten waren namelijk tijdens het drogen weg gelopen en het was veel gezoek waarbij eentje zich niet zo snel gewonnen gaf. Dus moest ik weer een nieuwe maken en prompt een paar weken later vond ik de andere weer terug. Leuk hoor katten.

FILMADVIES: 

Het mag dan bijna kerst zijn, maar ik ga niet met een kerstfilm aankomen. Deze maand kom ik met een film uit 2004. Het blijft een mooie, aangrijpende en ook grappige film. Tom Hanks speelt weer meesterlijke.


Een Oost-Europeaan, Viktor Navorsky, bezoekt New York. Wanneer hij op Kennedy Airport is aangekomen breekt er in zijn thuisland oorlog uit. Hij kan niet terugvliegen en mag met zijn huidige papieren de VS niet in. Viktor improviseert en maakt van Kennedy Airport maandenlang een tijdelijke thuis, waar hij de mensen bekijkt en verliefd wordt op stewardess Amelia.

LEESVOER:


Dokter Maura Isles ziet door haar werk als patholoog-anatoom meer lijken dan haar lief is.
Maar nooit eerder bood het slachtoffer van een gewelddadige moord zo'n angstaanjagende aanblik als deze keer. Daar komt tot verbijstering van haar en rechercheur Jane Rizzoli bij dat de vrouw die voor Maura's huis is doodgeschoten en die nu op de autopsietafel ligt, het evenbeeld is van Maura.

Op zoek naar antwoorden gaat Maura naar een kustplaatsje in Maine waar al jaren een onbekende moordenaar rondwaart. Om hem te stoppen moet Maura in contact komen met haar moeder, die ze nooit heeft gekend en die nu misschien plannen beraamt haar van het leven te beroven?

Dit was mijn eerste Tess Gerritsen boek en ik was meteen verkocht. De personages zijn zo goed neer gezet dat je haast gaat denken dat ze echt bestaan. Het worden vrienden van je. De boeken zijn los goed te lezen, maar als je echt alles wil weten begin je bij boek 1 en dat is De Chirurg. 

Het is maandag en toch ga ik me zo klaar maken om te gaan werken. We hebben vandaag een extra werkdag vanwege de kerstdrukte, dus ik ga zo even een rondje fietsen met nog meer kerstkaarten. Daarna ga ik weer gezellig verder met de eerste kerstkaarten voor volgend jaar. Fijne dag en tot de volgende kaart.


Gebruikt materiaal:

Plastic spinnen van de Xenos
Transparant Sheets van Joy! Crafts



4 opmerkingen:

  1. Hele leuke kaartjes Jackie. Tof die spinnenweb met spinnetje.
    Mooi gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke herfstkaartjes Jaqueline....mooi in deze warme kleurtjes...en ook de film en boekentips zijn heel gaaf..

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige herfstkaartjes Jaqueline, gelukkig doet je pc het weer!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke herfstkaarten,Jacqueline.Leuk spinnenweb.Lieve eekhoorns.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...