Mijn lieve volgers

donderdag 3 december 2015

Kerstkaart: Hoe kom je in de feeststemming?

Hier is hij dan, de maand waar wij kaartenmakers zo naar uit kijken en tegelijk vrezen. Ga ik het redden om al die kerstkaarten op tijd af te krijgen? Zal de ontvanger hem wel leuk vinden? Past hij wel in een envelop??

Vooral die laatste vraag is bij mij soms zeker van toepassing. Elk jaar heb ik er wel een paar tussen zitten die niet in een standaard maat envelop past.

Dit jaar heb ik echter een ander probleem. De kaarten zijn zo goed als klaar. Ik moet er nog twee, maar ik heb ook al een paar challenges waar ik aan mee wil doen, dus dat komt wel goed. Dus geen kerstkaarten stress waardoor ik echt in de feestdagen stemming kom. En dan het volgende, kijk eens naar buiten. Of op de thermometer liever gezegd. Het is te warm. Het mag dan volgens de kalender 3 December zijn, maar voor mij voelt het aan als begin November en het begin van de herfst. Het is dat ik de eerste kerstkaarten al bezorg heb met mijn werk en ik weet dat dat er vanaf volgende week nog veeeeel meer gaan worden, maar het wil er bij mij nog niet in dat we al in de feestmaand zitten. Dus heb ik maar kerstliedjes op staan terwijl ik dit typ, wie weet helpt het wat.

De eerste donderdag van de maand, dus een kaart en een kersttip. De kerstkaart laat een vrolijk muisje zien die zich verstopt had in 1 van mijn opbergbakken. Ik was weer eens aan het opruimen en reorganiseren en toen piepte zijn ingekleurde kopje tevoorschijn. Ik heb hem een kleurrijk achtergrondje gegeven en hij kan naar zijn ontvanger wandelen.


FEESTDAGENTIP:

Als je December tegen mij zegt dan denk ik meteen aan muziek. De aftrap is de Top 1000 van radio Veronica. Die begint morgen en daar luister ik elk jaar weer trouw naar. Dat die er in staat en jeetje wat staat die laag zijn zeer bekende kreten van mij. Nummer 1 hoor je op 11 December en dan moet ik het even een weekje zonder speciale radio gelegenheid doen. Maar dan is daar 18 December en worden er weer wat dj's opgesloten in een glazen huis om plaatjes te draaien en smerige drankjes te drinken voor een goed doel. Vorig jaar zijn we er heen geweest in Haarlem en het was echt gekkenhuis. Ik ben wel blij dat we toen gegaan zijn, want toen zat Gerard Ekdom er voor het laatst in wat we toen nog niet wisten. 24 December worden ze weer bevrijd uit hun glazen gevangenis en kan ik me opmaken voor een afsluitende week vanaf 25 December tot en met het eind signaal op 31 December van 2000 liedjes die zoooo ontzettend verschillen van elkaar. De Top 2000 van Radio 2 mag gewoon niet ontbreken als je het over de jaar afsluiting hebt. En dit jaar is het nog leuker, want je raad het nooit. We mogen toch nog genieten van Gerard, want hij is 1 van de dj's :D

Dus wil je leuke radio waar je wel een feeststemming van krijgt maar niet 10 keer per dag hoort hoe Rudolph uitgelachen werd door die andere rendieren dan is dit zeker een aanrader.

Mocht je nog even willen lachen om de kerststress dan is dit zeker een aanrader.
The Twelve pains of Christmas.


Ik ga wat cadeaus inpakken voor een weekend van Sinterklaas plezier en nog even genieten van de rust voordat de werkstress toe slaat. Mocht je nog moeten zwoegen op de kerstkaarten heel veel succes en anders een fijne rustige dag gewenst. Tot de volgende kaart.


Gekoppelde blogs:





5 opmerkingen:

  1. Heel mooi je kerstkaartje Jacqueline, inderdaad een heel schattig en mooi ingekleurd stempeltje...en daarbij het leuke designpapier is het een SCHITTEREND kaartje geworden...

    groetjes en een fijne donderdag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en vrolijke kaart, Jacquelien. Erg mooi geworden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie en vrolijke kaart,Jacquelien.Leuk afgewerkt met kerstklokje.Veel luister plezier met de top 1000.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...