Mijn lieve volgers

maandag 20 januari 2014

De verjaardagskaarten

zijn weer bij van vorig jaar. En net op tijd, want ik heb deze maand alweer genoeg verjaardagskaarten gemaakt.

Wat een weer hebben we gehad he afgelopen week. Ik weet dat een mens niet kan smelten van regen, maar af en toe had ik toch echt wel het gevoel dat het wel gebeurde.

Dus.....vandaag is het Blue Monday. Ik heb het voor de gein eens opgezocht wat het nou precies inhoud.

Bron: Wikipedia Blue Monday

Blue Monday (deprimaandag) is een naam, gegeven aan een datum voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar. De vader van 'blauwe maandag' is de Britsepsycholoog Cliff Arnall. Hij bedacht in 2005 een, naar zijn zeggen, wetenschappelijk verantwoorde formule waaruit zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn en de vakanties ver weg lijken. Daarnaast zijn de dagen nog donker en is de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek. Arnall werd in academische kringen overladen met kritiek, maar desondanks wijdden veel grote kranten en andere media jaarlijks kritiekloos aandacht aan het fenomeen.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik voel me elke maandag al depri. Weer een nieuwe werkweek, weekend weer voorbij, minder tijd om aan onze hobby te besteden. Gelukkig duurt zo'n werkweek maar 5 (of in mijn geval 6) dagen en dan kunnen we weer even lekker knippen, plakken en kleuren.

Goed, genoeg over dit blauwe gedoe. De kaart van deze week.

Deze kaart heb ik vorig jaar voor de verjaardag van mijn oom gemaakt.


Borduurpatroon: Hobbydols nr. 55, blz 9 Veel liefs


2 opmerkingen:

  1. Hoi Hoi
    wat goed dat je dat hebt opgezocht had er eigenlijk ook geen idee van waar het nou vandaan kwam .
    Ha Ha ik heb er ook iedere maandag last van .
    Je kaartje is in ieder geval lekker vrolijk .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een beauty van een kaart.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je bent komen kijken op mijn blog, ik deel graag mijn creaties met andere.

Groetjes,
crea Jackie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...